Razgovor s povodom – Bedrudin GUŠIĆ: I DA SAM POZVAN, NE BIH IŠAO IZ MORALNIH RAZLOGA NA OTVOR FERHADIJE – JER ĆE TO DIJELOM BITI BAL VAMPIRA

Bedrudin Gušić, slobodni banjalučki i bh. novinar i publicist u egzilu:

“Iako sam bio kredibilan svjedok za Haški tribunal, niko me nije pitao hoću li svjedočiti i po tužbi Islamske zajednice protiv Rs-a za rušenje svih 16 banjalučkih dčamija.”

“Svaki moj sugrađanin, uključujući i mene samoga, može i treba podnijeti tužbu protiv Republike srpske i konretnih dužnosnika tadašnjeg banjalučkog SDS-a, pripadnika VRS i policije koji, ne samo da nisu sprječavali likvidacije muslimana i katolika, nego su ih čak podsticali i sudjelovali u njima.”

“I onda, nakon ovakvih iskustava često mi se mota, onako hipotetički, po glavi ovakvo pitanje samome sebi: da li bih ja, nakon svega što sam doživio ja i moji brojni sugrađani u Banja Luci ranih 90-tih, učinio isto to što su učinili trojica mojih Gušića i ostalih 70-ak tada uglednih banjalučkih muslimana novembra 1941? Odgovaram samome sebi: “Bih, učinio bih to isto, pored svega!”

“Na otvorenje Ferhadije iz moralnih, etičkih i principjelnih razloga, neću ići kao građanin, a eto, nisam pozvan niti kao bivši predsjednik Odobra Islamske zajednice. Moram štititi integritet funkcije koju sam obnašao, kada već oni to ne čine.  Druga stvar – meni nije mjesto tamo pokraj tipova kao što su Vučić i Dodik. Uz svo poštovanje prema nekim drugim gostima i prisutnima, bit će to u jednom dijelu i – bal vampira!”

“Zaista, minut je, ne do dvanaest, nego poslije dvanaest, da se kritična
masa Bošnjaka i svih drugih građana R BiH kojima su Istina i Pravda, a time i Bosna na srcu, probudi iz dubokog sna i trgne iz letargije te združeno, ali jasno i glasno kaže “Ne”! I tome Bakiru i Softiću i drugima koji se odavno ne miješaju u svoj posao, a da kažu “Da”! osvjedočenom ekspertu za međunarodno pravo i profesionalcu Francisu Boyle­u.”

“Ne da nisam zadovoljan vjerskim životom na lokalnom nivou u izbjeglištvu, nego sam čak sam razočaran, ogorčen.”

 

tekst žza blog

Bedrudin Gušić je dugogodišnji slobodni banjalučki i bh. novinar i publicist. Napisao je bezbroj tekstova za mnoge naše novine i časopise u zemlji i dijaspori, te portale. Jedan je od prepoznatljivih boraca za Republiku Bosnu i Hercegovinu, za Istinu i Pravdu i dosljedan temeljnim principima novinarskog zanata. Poznat dijelu bh. javnosti i kao autor dokumentarnog filma PRIČA O BANJALUČKIM DŽAMIJAMA, te feljtona u Evropskom izdanju Oslobođenja ŽIVOT I SMRT U OKUPIRANOJ BANJA LUCI. U svome novinarskom opusu specijalizirao se za intervjue, a do danas ih je načinio i objavio 784. 

E pa kad je tako, kada stalno Ti pitaš i zapitkuješ druge, e onda dozvoli,  da i ja Tebe nešto pripupitam!

Eglenisali: Ibrahim HALILOVIĆ i Bedrudin GUŠIČ

 

IMG_0050Halilović: Prošle godine je Ustavni sud dejtonske BiH oslobodio tzv. RS od odgovornosti za rušenje džamija u Banjoj Luci. Ti si u vrijeme rušenja 16 banjalučkih džamija bio u Banjoj Luci, konkretnije predsjednik Odbora Islamske zajednice. Svjedočio si u mnogim  medijima i riječju i slikom i video zapisima o rušenju tih džamija, a Tvoje fotografije srušene Ferhadije su obišle čitav svijet. Nedavno su Oslobođenje i FTV objavili izvještaje u kojima ne navodi ko je srušio banjalučke džamije. Možeš li nam Ti posvjedočiti iz prve ruke ko je zaista srušio banjalučke džamije, ako možda nisi imao prilku svjedočiti na sudu?

SAM_3476Gušić: To i ptice na grani znaju: svih 16 banjalučkih džamija su u vremenu od 9. aprila 1993. do 9. septembra iste godine srušile ili spalile vojne snage Karadžićevih Srba, uz potporu pripadnika Centra službi bezbjednosti Banja Luka (policije), te uz snažnu medijsku potporu tadašnjeg “Srpskog glasa”, Televizije i Radija Banja Luka, te uz političku podršku svih lokalnih srpskih dužnosnika, a naravno i onih na Palama. U svrhu ilustriranja gornje tvrdnje navodim samo ovaj primjer: u noći 7. maja 1993., nakon što su četnici srušili Ferhadiju i Arnaudiju, zvali su me iz SUP-a da dođem na razgovor. Pokušavao sam izbjeći ali objektivno nisam imao izbora. Bilo je oko 21:45 h. Otišao sam i tamo me je čekalo 15-ak njihovih policajaca i jedan u civilu. Tog su mi predstavili kao Branka Gudala – navodno istražnog suca u navodnoj istrazi rušenja spomenutih najpoznatijih banjalučkih džamija. Pokazali su mi papir kojeg su nazvali Rješenjem o potrebi rušenja oštećenog minareta Ferhadije (nisu ga uspjeli srušiti prethodne noći skupa  sa džamijom) kojeg je kao potpisala kao neka njihova komisija. Pitao sam ih zašto to meni pokazuju, a oni su odgovorili da to čine “jer sam predsjednik Islamske zajednice…” i kao hoće da time postignu nekakav legalitet u činu rušenja preostalog minareta. Upozoravao sam ih da toferhadija 2 ne čine, ali sve je to bilo izlišno. Vratio me kući njihov čovjek (bio prošao policijski sahat) oko ponoći. Pola sahata nakon toga, snažna eksplozija koja, kao da je i mene raznijela, dala mi je na znanje da su učinili najavljeni novi zločin.

Svjedočio sam za Haški tribunal tri puta zbog rušenja banjalučkih džamija, odnosno u tri predmeta. Dvojica od trojice protiv kojih sam svjedočio su pravosnažno osuđeni na višegodišnje robije, dok je treći umro u Hagu. Međutim, iako sam bio kredibilan svjedok za Haški tribunal, niko me nije pitao hoću li svjedočiti i po tužbi Islamske zajednice protiv Rs-a za rušenje svih 16 banjalučkih dčamija. A samo dvojica su bila najbliži svjedoci tih zločina: rahmetli muftija Ibrahim ef. Halilović i ja. Spor je na Ustavnom sudu BiH, kao što je poznato, Islamska zajednica izgubila.

Halilović: Kao što si već naglasio, Ti si u vrijeme rušenja banjalučkih džamija bio predsjednik Odbora Islamske zajednice Banja Luke za vrijeme srpske strahovalade, ubojstava, ranjavanja te progona banjalučkih muslimana i katolika koji su istjeravani s posla i kojima je otimana imovina. Imajući u vidu odredbe Konvencije o sprečavanju i kažnjavanju genocida, da li postoje razlozi za tužbu lokalnih vlasti SDS-a za genocid u Banjoj Luci.

U BANJOJ LUCI NIJE BILO RATNIH DEJSTAVA, ALI JE POČINJEN GENOCID I URBICID

IMG_0005Gušić: Da, u Banja Luci je ubijeno nekoliko stotina civila (tačne podatke posjeduje Banjalučka biskupija i Caritas), bilo u svojim domovima, na ulici ili na prinudnom radu pri kopanju rovova ispred prvih linija fronta. U skladu sa članom I i II Konvencije o sprječavanju i kažnjavanju zločina genocida od 9. decembra 1948., i ova ubojstva banjalučkih Muslimana (Bošnjaka) i Hrvata se mogu smatrati zločinima genocida. Svaki moj sugrađanin, uključujući i mene samoga, može i treba podnijeti tužbu protiv Republike srpske i konretnih dužnosnika tadašnjeg banjalučkog SDS-a, pripadnika VRS i policije koji, ne samo da nisu sprječavali likvidacije muslimana i katolika, nego su ih čak podsticali i sudjelovali u njima. I, veoma je važno reći, kako u slučaju rušenja banjalučkih džamija, tako i ovih ubojstava i drugih zločina nad banjalučkim Bošnjacima i Hrvatima – u Banja Luci nije bilo ratnih dejstava.

Halilović: Trojica Tvojih rođaka – Gušića, su bili potpisnici Rezolucije banjalučkih muslimana upućene novembra 1941. poglavniku Paveliću o zaštiti pravoslavaca-Srba od ustaškog progona. Za takvo što je tada letjela glava. To su svijetli primjeri anatifašistikog otpora nezabilježeni u to doba igđe u toj križarskoj Europi. Taj humani komšijiski čin su očito zaboravili banjalučki Srbi i na najgori način uzvratiili Banjalučanima – muslimanima. Kakva su Tvoja iskustva u vezi s tim?

PONOSAN SAM MA SVOJE ROĐAKE KOJI SU 1941. USTALI U OBRANU KOMŠIJA PRAVOSLAVACA OD USTAŠKOG TERORA. IAKO SU NAM  NJIHOVI SUNARODNICI VRATILI NA NAJAGORI NAČIN – ZLOČINOM, I JA BIH BEZ DVOUMLJENA POSTUPIO KAO MOJI ROĐACI 1941.

Gušić: PonIMG_0026osan sam na svoje rođake i na ostalih 70-tak mojih sugrađana. Da, letjela je zbog toga glava i neke banjalučke muslimanske su i odletjele nakon tog čina. Sjetio sam se te Rezolucije veoma često u vrijeme moga bitisanja u Banja Luci pod četničkom okupacijom (a bio sam do 7. novembra 1994.). Da, neke komšije Srbi nam jesu uzvratili na najgori mogući način, a neki su samo – šutjeli. Razumijem i njihov eventualni strah od odmazde, ali jednostavno u Banja Luci nije bilo organiziranog otpora banjalučkih Srba naspram terora i svih drugih zločina, uključujući i progon 80-ak hiljada banjalučkih Bošnjaka i Hrvata. Nisu digli svoj glas protiv toga. A moji rođaci i sunarodnjaci pola stoljeća
rezolucija ranije – jesu. I onda, nakon ovakvih iskustava često mi se mota, onako hipotetički, po glavi ovakvo pitanje samome sebi: da li bih ja, nakon svega što sam doživio ja i moji brojni sugrađani u Banja Luci ranih 90-tih, učinio isto to što su učinili trojica mojih Gušića i ostalih 70-ak tada uglednih banjalučkih muslimana novembra 1941? Odgovaram samome sebi: “Bih, učinio bih to isto, pored svega…”! Uporište za to nalazim u vjeri koju slijedim – Islamu, moralnim i etičkim komponentama moga bića, te, valjda, i kućnom odgoju!

ISLAMSKA ZAJEDNICA ZABORAVILA ACU RAVLIĆA I ANTU ĆOSIĆA – PUBLICISTE KOJI SU SVJEDOČILI ISTINU O FERHADIJI 

Halilović: Dan kada su muslimani Banje luke doživjeli ubojstvo svoga “Bijelog labuda” – Ferhadije, 7. maja 1993., proglašen je Danom džamija. Ferhadija džamija je uz ostale banjalučke džamije, ponovno uzgor, u svoj svojoj ljepoti i raskoši, kao neprikosnoveni stožer Šeher- Banje Luke. I Ti si bio uključen u poslove obnove s obzirom na to da si odmah po rušenju spašavao što se spasiti moglo – vrijedne fragmente, zajedno sa rahmetli muftijom Banjalučkim Ibrahimom ef. Halilovićem te rahmetli  gospođom Sabirom Husedžinović, iz Zavoda za zaštitu kulturno-istorijskog i prirodnog naslijeđa u Banjoj Luci?

IMG_9968
IMG_9966

Gušić: Prvo, u sklanjanju vrijednih fragmenata srušene Ferhadije osim nas, koje si naveo, sudjelovali su i brojne naše džematlije te građani Banja Luke kojima je Ferhadija također bila na srcu. Nisam bio uključen ni na koji način u procesu obnove, kao što nije bila ni rahmetli Sabira Husedžinović, ekspert za osmansku arhitekturu, pregalac, entuzijasta, patriota. Ona mi je to sama potvrdila u povodu jednog našeg susreta u Sarajevu od prije 10-ak godina, suznih očiju! A ja jesam bio uključen u procesima skupljanja donacija za obnovu Ferhadije ovdje u Americi.Jedan od onih pravih Banjalučana, rahmetli Aco Ravlić, je plakao na ruševinama džamije Ferhadije. Kasnije je u izbjeglištvu u Hrvatskoj pripremio vrlo lijepu i fotografijama ilustriranoj monografiji “Banjalučka Ferhadija – ljepotica koju su ubili”. Posjedujem vrijedni primjerak te izuzetne monografije svjedočenja – koja je ujedno teška javna osuda toga strašnog barbarizma. Aco je na Onom Svijetu, neka mu je rahmet duši i neka mu Dragi Bog podari džennet za njegova ljudska djela, pa i za tu Monografiju o Ferhadiji. Imaš li informacija da li je IZ možda otkupila koji primjerak? Bilo bi zgodno da baš tu Acinu Monografiju dijeli kao poklon uzvanicima na otvaranju obnovljene Ferhadije, zar ne?IMG_9915

Halilović: Jedan od onih pravih Banjalučana, rahmetli Aco Ravlić, je plakao na ruševinama džamije Ferhadije. Kasnije je u izbjeglištvu u Hrvatskoj pripremio vrlo lijepu i fotografijama ilustriranoj monografiji “Banjalučka Ferhadija – ljepotica koju su ubili”. Posjedujem vrijedni primjerak te izuzetne monografije svjedočenja – koja je ujedno teška javna osuda toga strašnog barbarizma. Aco je na Onom Svijetu, neka mu je rahmet duši i neka mu Dragi Bog podari džennet za njegova ljudska djela, pa i za tu Monografiju o Ferhadiji. Imaš li informacija da li je IZ možda otkupila koji primjerak? Bilo bi zgodno da baš tu Acinu Monografiju dijeli kao poklon uzvanicima na otvaranju obnovljene Ferhadije, zar ne?

Gušić: Kada god imam priliku, javno se sjetim pokojnika Ace Ravlića i Ante Ćosića koji su se ponajviše od svih Banjalučana u drugoj polovici prošloga stoljeca, svaki na svoj način, divili Ferhadiji i taj svoj odnos prema Ljepotici – dokumentirali bezbroj puta. S obojicom sam bio blizak do posljednjeg njihov

og izdaha. Pokojni Anto je čak stanovao u istoj ulici u kojoj sam i ja, sa porodicom. Ostao sam u kontaktima sa suprugama i pokojnog Ace i pokojnog Ante, te sa njihovom djecom. Dakle, imam izvornu i svjezu informaciju da se za Acinu Monografiju do sada nije interesirao Medžlis IZ-e Banja Luka niti Banjalučko muftijstvo. A, kao što si podvukao, bila bi prava prilika da se ista dijeli brojnim stranim uzvanicima u povodu otvaranja Ferhadije, 7. maja ove godine. Tim prije, što ta Monografija ima i sažetak/summary na engleskom jeziku.

IAKO PREDSJENDIK ODBORA ISLAMSKE ZAJENDICE KADA JE FERHADIJA SRUŠENA, NITI SAM ZVANIČNO POZVAN, NITI ĆU PRIVATNO IĆI NA OTVOR FERHAIDJE – IZ MORALNIH, ETIČKIH I PRINCIPJELNIH RAZLOGA – ČAST NEKIM ZVANICAMA, ALI BIĆE TO DIJELOM BAL VAMPIRA


ibrahimHalilović: Islamska zajednica je već uputila pozivnice Miloradu Dodiku i Aleksandru Vučiću da svojim prisustvom uveličaju svečanost otvaranja Ferhadije. Jesu li Tebe pozvali na otvorenje Ferhadije? Ako jesu, hoćeš li ići s obzorom na to da će među počasnim gostima biti Vučić i Dodik?

Gušić: Dok nas dvojica razgovaramo za javnost, dijeli nas mjesec dana od otvorenja Ferhadije. Do danas nisam dobio nikakvu pozivnicu da prisustvujem tom svečanom cinu. Da se odmah razumijemo: ne treba meni pozivnica kao građaninu Bedrudinu Gušiću, nego kao bivšem predsjedniku Odbora Islamske zajednice Banja Luka, od 21. maja 1992 do 7. novembra 1994. I ne treba meni, čak ni kao bivšem predsjedniku OIZ-e Banja Luka, avio-karta u dva smjera, ne, nije riječ o tome. Kao što treba pozvati i moga prethodnika Ejuba Prilipliju, te one poslije mene – Rešada Salihovića i Kasima Mujičića. Dakle, u pitanju je njihov odnos prema funkciji predsjednika Odbora ferhadija - r1Islamske zajednice/Medzlisa, ma ko to i kada bio. Jer, i oni će sutra biti bivši i ovim gestom uče svoje sljedbenike da i oni njih zaborave u ovakvim i sličnim prilikama. Izgleda da su se oni u današnjem Medžlisu IZ-e Banja Luka te aktuelni muftija Osman ef. Kozlić postavili tako kao da sve počinje od njih i završava s njima. Na otvorenje Ferhadije iz moralnih, etičkih i principjelnih razloga, neću ići kao građanin, a eto, nisam pozvan niti kao bivši predsjednik Odobra Islamske zajednice. Moram štititi integritet funkcije koju sam obnašao, kada već oni to ne čine. Druga je stvar da li je meni mjesto tamo pokraj tipova kao što su Vučić i Dodik. Uz svo postovanje prema nekim drugim gostima i prisutnima, bit će to u jednom dijelu i – bal vampira!

dodik i muftijaHalilović: Kao izbjeglica u USA, obavio si hadž. Sigurno je da si aktivan u svakodnevnom vjerskom životu ne samo u Bostonu, već i u mnogim krajevima Amerike. Kakva su Tvoja opažanja kada je u pitanju vjerski život izbjeglih bosanskih muslimana u Americi?

Brookline, 23. 03. 2016Gušić: Islamska zajednica Bošnjaka na ovome kontinentu djeluje kao ICNAB (Islamic Community of North American Bosniaks/Islamska zajednica Bošnjaka Sjeverne Amerike). Organizirana je u četiri Medžlisa u kojima djeluje 50 džemata. Neke od njih sam posjetio. Ono za što sam se od prvoga dana medijski i na druge-izravne načine borio jeste da Islamska zejednica Bošnjaka u Americi i Kanadi bude samo svoja, znači bez utjecaja bilo koje druge bošnjačke asocijacije, za dobrobit same Zajednice. Nisam siguran da ICNAB nije djelovao “kao nokat i meso” skupa sa nekima od njih, što nije dobro, naravno. Poznajem lično glavnog imama Sabahudin ef. Ćemana, bio mi je čovjek i u kući, poštujem ga i cijenim kao sposobnog i odvažnog za tu funkciju. Prije više od mjesec dana htio sam s njim porazgovarati za javnost na teme koje se tiču njegove funkcije i ICNAB-a, ali nije mi niti odgovorio. Treba li daljnji komentar?!

IMG_0005Međutim, želim ovdje da i Tvojim čitateljima, kao što sam i Tebi, Ibrahime, ispričam jednu poučnu priču. Naime, 28. marta ove godine je preselila na Ahiret jedna ovdašnja Bošnjakinja iz Brčkog. Budući da naša Zajednica trenutno nema imama, mene je porodica merhume zamolila da im nađem nekog iz brojnih islamskih zajednica ove regije, radi dženaze. I našao sam jednog mladog imama iz Turske zajednice, udaljene od mene oko 25 milja/40-ak kilometara. Momak je prihvatio iz prve ali i unaprijed mi rekao da ne naplaćuje svoje usluge. Došao je na vrijeme na zakazano mjesto sa jednim momkom-njegovim učenikom iz medrese. Vozio je daljnjih 20-ak milja/32 km od mene prema mjestu dženaze i ukopa. Nakon dženaze, kćerka merhume mu nudi novac, a on odbija. Nakon pritiska, popušta ali na način da je rekao: “Dobro, ako insistirate, sestro, onda ću to primiti kao donaciju za džamiju u mome džematu”. Dao joj je i potvrdu na njenu donaciju, iako ona niti je tražila niti joj je bilo do toga. Dakle, imam puno godina i puno iskustva sa ovakvim i sličnim islamskim obredima, kako u Bosni tako i ovdje, ali ovako nešto sam doživio prvi put!!!

RAZOČARAN I OGORČEN  VJERSKIM ŽIVOTOM U IZBJEGLIŠTVU

Halilović: Jesi li kao vjernik zadovoljan s radom Islamske zajednice na lokalnom nivou? Ti si bio aktivan džematlija, osnovao si i vodio Vokakni sastav “Nur.” koji nastupao sa illahijiama i kasidama u  raznim prigodama,  učio Mevlude?

SAM_3936 - Copy Ne da nisam zadovoljan, čak sam razočaran, ogorcen. Htio sam pomoći sa svojim iskustvom, ali ta pomoć nije podrazumjevala klimanje glavom, odnosno odobravanje svega što i kako rade u ovdašnjem Džematskom odboru. Na Izvještajnoj skupštini održanoj 13. marta sam se pokušao i kritički osvrnuti na neke pojave koje se ne smiju dešavati Islamskoj zajednici. Konkretno, ukazao sam na potrebu korišćenja islamske terminologije u javnoj korespondenciji na relaciji Džematski odbor-džematlije, a ne neke tuđe, neislamske. Ukazao sam i na neprihvatljivost da Islamska zajednica bude pod kontrolom jednog čovjeka koji je izvan nje same, a u širem kontekstu pod kontrolom jednog od dva posvađana Kongresa Bošnjaka Sjeverne Amerike…, tražio sam da se prezeniraju razlozi zašto su četverica članova Odbora napustila isti…, tražio da se Islamska zajednica bavi samo s onim zbog čega postoji…, tražio transparetntnot u radu, posebno u financijskim tokovima.. i…I, bio grubo spiječen da dalje govorim. Nakon toga, šta mi je preostalo nego podvući crtu, barem dok je ova garnitura i oni koji je kontroliraju na sceni. Mogu ja biti musliman i u drugom džematu!!!ramazan u Ferhadiji

Halilović: Dejtonska država je na aparatima za vještačko održavanje života. Zapad jedva čeka da izvadi utikač. Ustav RBiH je suspeniran u Daytonu, pogažena je referendumska volja građana o suverenosti RBiH. Ilegalni tzv. Deytonski ustav ne funkcionira, narod se zabavio o sebi, dok korumpirani politčari rasprodaju i nas i din, i državu i njenu povijest. Genocid praštaju, Bakir Izetbegović u ime svih Bošnjaka ne da genocidne RS. Da li mi zaslužujemo takvu ulemu i takve političare?

vrbas-misoGušić: Bit ću ovdje veoma kratak, ali i jasan. Ima ona sintagma da “narod ima vlast kakvu zaslužuje…” Bezbroj puta sam se u nekim konkretnim situacijama pozvao na tu sintagmu, ma kako ona izgledala banalno, pa pomislio da sam se “ujeo za jezik”, ali, nakon što se glava ohladila i nakon ozbiljnih analiza odnosa našeg naroda prema samome sebi, Domovini, njenim neprijateljima…nakon dijagnosticiranja naše najpogubnije bolesti – zaborava, vratim se ponovo toj sintagmi kao jedinom pravom odgovoru na pitanje poput ovoga Tvoga. Zar i Tebe, Ibrahime, na ovakve teze ne navode slike iz Sarajeva kada 15-ak vas – boraca za povratak u život Ustava R BiH potestira sa zastavama s ljiljanima ispred Skupštine BiH, a hiljade i hiljade građana glavnog grada vas iz okolnih kafića posmatra kao neka čudovišta, bića sa druge planete, umjesto da vam se pridruže?! O čemu mi, onda, pričamo!?

Halilović: Ovih dana si napisao zapažen osvrt u vezi sa dilemama oko ravidiranja Tužbe za genocid koju smo već dobili na Svjetskom sudu pravde i na osnovu koje možemo, ako bismo htjeli, ukinuti RS. Šta će nam sudovi, ako njihove presude ne sprovodimo! Profesor Boyle je poručio da bi rado proučio ima li uvjeta za reviziju, ali pod uvjetom da mu se u taj posao ne miješa ni Sakib Softić, zastupnik Tužbe, a ni Bakir Izetbegović, jer u su obojica saboteri, pa bi mogli izgubiti i ono što smo već dobili. Smatraš li da se muslimani/Bošnjaci najzad moraju probuditi i odlučno reći „ne“ Bakiru i Sakibu, te zahtijevati da se prof. Boyle vrati na čelo advokatskog tima.

Gušić: Naravno da smatram! Uostalom, to potvrđuju i mnogi moji tekstovi na ovu temu, pa i ovaj kojeg spominješ. Zaista, minut je, ne do dvanaest, nego poslije dvanaest, da se kritična masa Bošnjaka i svih drugih građana R BiH kojima su Istina i Pravda, a time i Bosna na srcu, probudi iz dubokog sna i trgne iz letargije te združeno, ali jasno i glasno kaže “Ne”! i tome Bakiru i Softiću i drugima koji se odavno ne miješaju u svoj posao, a da kažu “Da!”osvjedočenom ekspertu za međunarodno pravo i profesionalcu Francisu Boyle-u.

BOSNA JE ZA AMERIKU LANJSKI SNIJEG

Halilović U jeku je žestoka bitka na američkoj političkoj sceni. Kako će svijet proći na tim predsjedničkim izborima i kako će se to prelomiti preko leđa Bosne, ko god pobijedi?

Gušić: Da, u toku je žestoka kampanja za nominacije Republikanskog i Demokratskog kandidata na novembarskim predsjedničkim izborima u USA. Od prvog dana sam ukazivao na opasnost da Donald Trump može biti Republikanski kandidat. Mnogi su me uvjeravali u suprotno. Sada su stvari odmakle i Trump će, gotovo pa sigurno, biti kandidat Republikanaca, a Hillary Clinton Demokrata. Dakle, imamo situaciju kada treba birati između dva zla i, naravno, izabrati manje. A to manje je Hillary. Ne daj Bože da pobijedi Trump i postane predsjednik ove zemlje! Jer je osvjedočeni fašist, rasist i mrzitelj muslimana… Amerika je s Bushom mlađim dodirnula dno, a sa Trumpom bi ga i probila. Ne samo da ne bi bilo dobro po muslimane u USA i u svijetu da Trump uđe u Bijelu kuću, nego ne bi bilo dobro za ostatak svijeta i samu Ameriku. Grozim se takvog predsjednika i onih koji će glasati za njega. A Bosna odavno nije ni pod “žnj” u prioritetima američke vanjske politike.

SAM_2767

***

Potpišite peticiju za povratak prof. Boyla na čelo advokatskog tima koji će  zastupati RBiH u na Svjetskoms sudu Pravde u sporu protiv Srbije i Crne Gore za agresiju i genocid

na ovom linku.

http://www.onlinepeticija.com/boyle_na_elo_advokatskog_tima_u_sporu_protiv_srbije_na_icj

Komentariši

